• Kategori: Karalama
  • Eyüp ÇELİK
  • Gösterim: 4170

Bir Avea Kabusu

Eskiden kamu kurumlarında veya kamu hizmeti veren özel kurumlarda sıraya girdiğimizde “sistem yok”, “sistem gitti” gibi ilginç ve bir o kadar saçma bahanelerle karşılaşırdık. Yaklaşık 10 yılı aşkın süredir bilgi teknolojilerinin bir çok farklı alanlarında (troubleshooting, system, network, yazılım vb) çalıştım. Bu bahaneler benim için sadece saçma bahanelerden öteye gitmedi. Örneğin; sistem neden gitsin ki? Hele ki büyük bir kurumda çalışıyorsanız ve sistemin aksayışı dursa, sizi topa tutarlardı. Kaldı ki bütün işi sistem ve teknoloji olan bir firmada iş akışı dursa bütün IT ekibi gözünün yaşına bakılmadan kapı dışarı edilirlerdi. O günlerden bu günlere emin olun ki hiç birşey değişmedi. Sistem dursa gözünüzün yaşına bakmazlar.

13 Ağustos 2014 tarihinde saat 01:30 civarlarında kız arkadaşım ile telefonda konuşurken kontörü bitti. Ben de kız arkadaşım da “AVEA” kullanıyoruz. Ben faturalı hat kullanıyorum o ise kontörlü hat kullanıyor. E gecenin bir vakti olmuş, kız gidip kontör mü alsın? Biz teknoloji adamıyız gece olup olması önemli değil, siteden online kontör yükleriz düşüncesi ile “dur ben sana kontör atayım” dedim.

AVEA Online İşlemler” modülünü kullananlar bilirler, sisteme giriş yapmadan malesef ki kontör gönderemiyorsunuz. Bende kullanıcıadım ve şifrem ile “AVEA Online İşlemler” menüsüne giriş yaptım. Burdan kontör gönderim işlemi yapıcam ama bu işlemi yapabilmek için bir de kredi kartına ihityaç duyulmakta…

Siber Güvenlik ile uğraşıyoruz. Kredi kartları bana pek mantıklı gelmediği için de yıllardır hiç kredi kartım olmadı. Böyle online işlemler için “Garanti Bankası – Sanal Kart”ı kullanıyorum. Bir alışveriş yapacaksam “Garanti Bankası – İnternet Şubeciği” hesabıma giriş yapıyorum. Kullanacağım miktar kadar parayı Sanal Kart’a aktarıyorum. Alışverişimi tamamladıktan sonar sanal kartta para kalmamış oluyor. Bende kredi kartı sorununu aşmış oluyorum.

Kontör göndermek için “Garanti Bankası - İnternet Şubesi”ne giriş yaptım. Sanal kartıma 30 TL’lik kontör için para aktardım. Sanal kartımda 1.70 TL olduğundan 30 TL’lik kontör almak için sanal kartıma 28.30 TL gönderdim.

avea 1

Resim-01

Resim-01’de görüleceği üzere sanal kartıma 28.30 TL para aktarımını 13.8.2014’te saat 01:32’de gerçekleştirdim. Hemen ardından “AVEA Online İşlemler” modülünden kız arkadaşımın numarasını girdim, kontör miktarını (TL) seçtim ve ödeme ekranına düştüm. Buraya kadar herşey yolunda ve herhangi bir sorun yok. Alışverişi tamamla dediğimde 3D Security ekranı geldi.

avea 2

Resim-02

Telefonuma gönderilen SMS şifresini (Resim-02) ve CV2 kodunu girip tamam dedikten sonra hooop bir hata ile karşılaştım.

Avea Hata 1

Resim-03

Sanal karttan para çekilmesine rağmen kontör malesef ki gönderilemedi. Kontör gitmediği için bende gecenin bir vakti, nasılsa gönderdiğim para kaybolmaz düşüncesi ile aynı işlemleri bir daha yaparak ikinci defa karta para aktarımı ve kontör alışverişi yaptım.

avea 3

Resim-04

Para çekilmesine rağmen kontör yarım saat içinde gitmediğinden bu defa sanal kartıma 31 TL para aktarıp yeniden kontör alım işlemlerine başladım.

avea 4

Resim-05

Tekrar bana 3D Security şifresi geldi. Alışverişimi tamamladım. Bu sefer herhangi bir sorun yaşanmadan kontör telefona gönderildi.

Daha sonra sevgili “AVEA”ya twitter üzerinden sorunla ilgili Mention attım. Sağolsunlar hemen ilgilenmeye çalıştılar. Klasik sorun ile ilgileniyoruz en kısa zamanda çözeceğiz gibi bir takım prosedürel sözler sarf edip sorunu çözmeye çalıştılar. Yaklaşık 3-4 defa beni aramalarına rağmen her seferinde bir başka arkadaş aradığı için sorunumu hepsine tekrar tekrar anlattım. Ancak bugün ayın 20’si ve bu konuda herhangi bir ilerleme malesef ki kaydedemedik.

Müşteri temsilcileri telefonda bana durmadan “kontörü gönderdiğiniz hattın sahibi bizi aramalı”, “güvenlik açısından sizin hesabınızdan işlem yapamıyoruz” gibi saçma cümleler ile sadece boş yere zaman öldürmekten öteye gidemediler.

Şimdi ben aklıma takılan aşağıdaki sorularıma, yazılımdan anlayan arkadaşlardan yanıtlar bekliyorum…

  • Kendi hesabımdan başkasına kontör göndermeme rağmen bir e-ticaret sitesi benim yaptığım işlemi nasıl görmediğini iddia eder?
  • Bu bilişim – Telekomünikasyon firması alt tarafı “select * from TLYukle where gonderen=”Eyup” and alici=”KizArkadasi” and tarih=13.08.2014” gibi basit bir SQL sözcüğü ile bu işlemi yapabilmesine rağmen günlerdir beni neden oyalıyor olabilir?
  • Bir telekomünikasyon firması bu kadar basit bir SQL sözcüğüne sahip bir alt yapıyı yönetemiyor mu?
  • Eğer güvenlik nedeni ile kontör gönderdiğim kişinin araması gerekiyorsa, o saçma sapan “Online Kontör Yükle” modülünü neden yapmışlar? Kartıma para atayım karşı taraf yüklesin. Yada ben başkasına yükleme yapamayayım.
  • Ben üzerinde durmasam bu 30 TL “AVEA”nın cebine girecek. Kim bilir benim gibi kaç kişiden daha böyle para almışlardır.

Şimdi Eyüp Hoca sende 30 TL’nin peşine mi düştün. Biz verelim sana 30 TL konu burda kapansın diyenler belki vardır :) Haklısınız, 30 TL’nin hiç bir değeri yok. Bir günde sigaraya harcadığım paradır belki. Yakından tanıyanlar bilirler, haksız olarak kimsenin 1 lirasını almam ve kimseye de haksız yere böyle 30 TL’de vermem. Bu yazıyı sevgili çok kurumsal firmalarımızın işlerini doğru düzgün yapmaları ve hakkım olanı almak için kaleme aldım.

Güvenli / Sabırlı günler dilerim.

Comments

0 Kerim Ölmez 04-01-2015 20:44 #1
Eyüp Abi, kusura bakma ama hata direk sende, isuben var oradan yüklesen hem işi uzatmaz hemde tek adımda kontör yüklersin... Böylelikle bir sorun olduğunda olduğunda iki muhatap yerine sadece Garantiyi tanırsın... Neyse olmuş olan. Geçmiş olsun...
Quote
-3 Hasan ORKAN 05-01-2015 16:24 #2
Eyüp hoca senin benzer bir olayını anlatayım sene 2012 smile adsl var ozamanlar Türk telekom gibi bir şirket bizim şehirde daha yeni bu lokasyon dijital kutular gelmiş analoglardan geçiş yapıyor ve benim lokasyon kutumdaki xy değerini yanlış bağlayığ santralden de yanlış açıyor (bunu nasıl becerdiler anlamadım telekom santralde ben staj yaptım uzun süre) neyse 1. gün uyardım sonuç yok 2. gün uyardım sonuç yok 3. gün yine uyardım hala halledecekler sonuç yok...Babam ya sabır çekiyor evde ne telefon var ne internet bi olayı çözemiyorlar.En sonunda 11. günde burdur telekom satış müdürünü dövmek zorunda kaldım kısaca nuh ile uslanmayın hakkı tekdir tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir :)
Quote
-2 Hayuce 06-01-2015 23:41 #3
Abi mevzu sıkıntıymış, sana yapılcak yanlış değilde .. :)
Gözden kaçırdık sanma WindowsPhone ^^
Quote
0 Paus 08-01-2016 16:54 #4
Hocam Haklısın ama Sistemde sorun var yani ne yapsınlar :) :D
Quote

Yorum ekle


Güvenlik kodu Yenile

Bookmaker betfair Bonus review by ArtBetting.co.uk

Bookmaker bet365 review by ArtBetting.co.uk

Germany bookmaker b.artbetting.de review by ArtBetting.de

Bookmaker Greece BET365 review by ArtBetting.gr

Back to top